Uued autod on tavaliselt liiga kallid, on kasutatud auto ost heaks alternatiiviks, eriti noortele algajatele juhtidele. Kuid mitte iga auto ei sobi ostmiseks! Enne kasutatud auto ostu vajab mõni asi tähelepanu. Aga ärge muretsege, sest selleks, et osata teri sõkaldest eraldada, ei pea olema väljaõppinud automehaanik.
1. Auto välimus ja läbisõit
Loomulikult tasub pöörata tähelepanu sellele, mis on kohe silmaga nähtav: tõsine värvikahjustus ja rooste. Keegi ei soovi selliseid asju oma auto külge ja neid ei tohiks ühelgi autol ollagi. See on oluline ka kasutatud auto ostu puhul, mille läbisõit peaks olema võimalikult väike. Sellel on ka loogiline põhjus, sest iga kilomeetriga, mida sõiduk läbib, saab see veidi rohkem kannatada.
Kui on olemas auto põhjalik hooldusraamat, saab autot kontrollida registreeritud läbisõitu alusel teeninduskuupäevade järgi. Kui selline kontrollimine pole võimalik, aitavad sageli kleebised mootoriruumis kapoti all. Seal on andmed muutmistest dokumenteeritud, näiteks mootoriõli ja hammasrihma vahetuse kohta.
2. Auto vanus, teenindus ja hooldus
Halva tehnilise hoolduse põhjustatud kahjustuste vältimiseks kindlasti jälgige viimase hoolduse kuupäeva. Suhteliselt värske auto hooldus on tõesti hea märk sellest, et auto käitub nii, nagu ette nähtud, kuid sellised kleebised ei tõesta kõike, mis on seotud kasutatud autoga. Seepärast on soovitatav palgata autoekspert. Paljud teeninduspunktid pakuvad kasutatud autode läbivaatusega seotud erinevaid teenuseid, mille käigus kontrollitakse auto tehnilist ja elektroonilist osa. Maksumus sõltub kontrollimise ulatusest. See investeering on sageli väärt, kui auto ei ole vanem kui 4-6 aastat.
Lisaks peaksite enne auto ostu vaatama ka õli täiteava kaane alla. Hallid setted on madala kvaliteediga õli kasutamisest esimene märk. Kui juba on kogunenud musti jääke, on hädavajalik käed sellisest sõidukist eemale hoida, sest mootori kahjustus pole enam kaugel.
Probleeme kasutatud autoga võib reeta ka mootor ise. Läikima löödud mootor enne auto müüki on sageli katse varjata vedelike lekkeid. Selliseid kahjustusi ei saa siiski pärast esimest proovisõitu varjata. Seetõttu peaksid autoostjad pärast esimesi kilomeetreid kontrollima, ega auto alla teki õliplekke.
3. Varustus auto turvalisuse tagamiseks
Tähelepanu ei tule pöörata mitte ainult materjali hinnale ja kvaliteedile enne auto ostmist, vaid ka auto turvalisuse eripäradele. ESP (electronic stability program), mis aitab säilitada auto juhitavust ohtlikes situatsioonides, peaks olema kohustuslik igale algajale juhile. See takistab auto külglibisemist ja tagab seega parema juhipoolse kontrolli ohtlikes olukordades. Eesmised, külgmised ja pead kaitsvad turvapadjad peaksid sellistes olukordades kaitsma algajaid juhte. Paljude nimetatud ohtude vältimiseks soovitatakse kohe algul, et esimesel autol ei peaks olema rohkem võimsust kui 100 hobujõudu. Suurem hobujõudude arv meelitab eeskätt noori algajaid ja selle tulemuseks on sagedased liiklusõnnetused. Automaat- või manuaalkäigukastiga auto vaheline valik tuleks teha esimese auto ostmisel. Algajad juhid peaksid kõigepealt mehaanikaga harjuma.
Kui otsustate kiiresti oma auto müüa ja soovite saada hinnapakkumisi, täitke vorm meie kodulehel ning auto ostjad võtavad teiega peagi ühendust.
31.01.2019